suma’t al canal whatsapp d’EbreActiu

CAT | ES

La Ràpita aconsegueix la marca turística «Viles Marineres»

La distinció de l’Agència Catalana de Turisme aglutina aquelles poblacions litorals que conserven viva la cultura lligada al mar i les tradicions pesqueres

Etiquetes   turisme, la rapita, delta ebre

Publicat el8/4/2019

La Ràpita aconsegueix la marca turística «Viles Marineres» | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l’Ebre... La marca «Viles Marineres» forma part de l'estratègia de l'ACT per promocionar el turisme cultural


L'Agència Catalana de Turisme ha aprovat la incorporació de la Ràpita a la nova marca turística de promoció Viles Marineres, que aglutina aquelles poblacions litorals que conserven viva la cultura lligada al mar i les tradicions pesqueres, que han sabut mantenir els seus espais naturals i patrimonials, i que ofereixen als visitants experiències i vivències vinculades als valors de la vida marinera.

L'Agència ha validat la memòria presentada per l'Ajuntament de la Ràpita, que exposa el compliment dels requisits imprescindibles per formar part d'aquest “club” de viles marineres, com ara tenir port, activitat relacionada amb els treballs al mar o pesquera, i també activitat turística amb un nombre significatiu d'elements que avalen el caràcter mariner. Sobre aquest últim punt, la creació d'Orígens ha estat un puntal ben valorat per l'Agència Catalana de Turisme.

Complíem tots els requisits per aconseguir aquesta marca, que implica una aportació específica de l'Agència Catalana de Turisme a l'hora de promocionar les poblacions que hi quedem incloses i això implica un valor afegit molt en la línia de la proposta turística que volem mostrar al món, el d'un poble amb encant molt vinculat a la cultura i a les tradicions del mar”, ha afirmat l'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós.

A través d'aquesta nova marca, l'ACT pretén facilitar el posicionament i la promoció d'aquestes viles com a destinacions turístiques a nivell nacional i internacional; preservar i promoure el seu patrimoni històric, arquitectònic, tradicional i paisatgístic; promoure-hi el turisme com a eina de desenvolupament, diversificació econòmica i garantia de futur; crear sinergies entre municipis; potenciar la diversificació territorial de l'activitat turística; i protegir la conciliació i l'equilibri entre residents i visitants. La nova marca, juntament amb Pobles amb Encant i Viles i Ciutats amb Caràcter, forma part de l'estratègia de l'ACT per promocionar el turisme cultural i s'afegeix a la vintena de programes de treball segmentats existents. Més de 1.200 empreses i entitats del sector turístic català ja hi estan adherides.

La Ràpita ha estat escollida d'entre 25 candidats i ha obtingut l'acreditació juntament amb tres municipis més, l’Ametlla de Mar, Tossa de Mar i Sant Pol de Mar.




Trans TerraAlta, una ruta sorprenent

Comentaris