TransTerraAlta, una ruta sorprenent
Càmping Ampolla Playa. Relax i diversió al Delta de l´Ebre

CAT | ES

Recorrent la serra de Godall a peu o en BTT

La serra de Godall, tot i ser petita, ofereix diverses possibilitats a l’hora de fer activitats a l’aire lliure. Té molts racons interessants: fonts, pous, barraques de pedra seca, oliveres mil·lenàries, ...

Etiquetes   rutes, serra de godall, btt, montsia, senderisme, godall

Publicat el11/4/2014

La serra de Godall, tot i ser petita, ofereix diverses possibilitats a l'hora de fer activitats a l'aire lliure. Té molts racons interessants: fonts, pous, barraques de pedra seca, oliveres mil·lenàries, ...

Aquesta entrada vol ser una mostra d'aquesta diversitat oferint-vos una ruta que tan es pot fer a peu com en bicicleta de muntanya (BTT). Si decidiu fer-la caminant no presenta cap dificultat, tret de la pujada per la sendera de la Pedrera, però que és apta per a tothom. En canvi, aquesta mateixa pujada és força exigent si feu la ruta amb la BTT (dependrà de la vostra forma física); en qualsevol cas, si en feu un tram a peu, no és cap inconvenient.

Recorrent la serra de Godall a peu o en BTT | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l’Ebre...

La ruta comença al centre del poble de Godall, a l'església, però com que és circular, podeu començar-la on vulgueu, com per exemple al costat del camp de futbol (direcció Ulldecona) per temes d'aparcament o una mica abans d'entrar al poble (venint de La Galera) si voleu veure el cementiri vell.

Independentment d'on comenceu heu d'anar en direcció a Ulldecona per la carretera de la Bruixes i només sortir del poble agafar un camí amb un indicador que diu "pou pixador" per on passa la ruta. Un tram de suau pujada us portarà a una pista que transcorre entre oliveres que us portarà a la sendera de la Pedrera, que rep aquest nom perquè antigament s'extreia pedra per a fer moles de molí, piques, etc.

Aquest tram de sender de pujada és la màxima dificultat de la ruta, sobretot si aneu amb la bici. Anireu pujant entre restes d'aquella explotació de pedra i passareu pel costat de blocs de pedra, una mola de molí gairebé acabada, restes de cases i corrals que van abandonar els darrers treballadors perquè segurament ja no els hi sortia a compte treballar-hi.

Tan bon punt acabeu la pujada, sortireu a un camí asfaltat que heu de seguir a l'esquerra (a la dreta arriba a unes antenes); al cap d'uns 600 m deixareu aquest camí per a seguir per un sender senyalitzat que porta fins a l'ermita de la Pietat (Ulldecona). Passareu per un antiga paridora on els pastors tancaven els ramats d'ovelles i per un mirador que ofereix una magnífica vista de la Foia d'Ulldecona, la serra de Montsià i del poble i el castell d'Ulldecona.

Compte que heu de deixar la sendera (no heu d'arribar a l'ermita), agafant la sendera de les Talaies a la vostra esquerra. Aquesta sendera planeja en tot moment sense perdre de vista la serra de Montsià i la Foia fins que remunta una mica fins arribar al camí de la Solsida, cap a la mola de Godall.

Deixareu a la vostra esquerra la sendera de la Mina; podeu seguir-la i us portarà fins a Roca Alta; però la ruta segueix una mica més endavant per a trobar la sendera "del descens" (tothom l'anomena així perquè s'hi practica el descens amb BTT tant per a entrenar com per a una competició que es fa anualment). Aquest sender us portarà directament fins a Roca Alta i des d'aquí podeu seguir recte o girar a la dreta (deixareu el sender del descens), que és per on va l'itinerari, fins arribar al camí de les Fontanes.

Quan sortiu al camí, si aneu amb bicicleta de muntanya, l'heu de seguir fins arribar al poble de Godall i si aneu a peu podeu seguir fins a l'àrea de medi ambient i baixar fins al poble per unes escales (no poden passar les bicis).

La ruta acaba on havia començat, a l'església, però com que us agafa de camí podeu passar pel Centre d'Interpretació de la serra de Godall on també està l'oficina de turisme i el casal municipal.

Si voleu més informació de la serra de Godall, sapigueu que l'editorial Piolet ha editat un mapa de la serra de Godall amb la col·laboració d'entitats i gent que coneixen la Serra pam a pam. Molt recomanable.

Fitxa tècnica:

• Tipus: a peu o BTT
  • Distància: 9,7 Km
  • Dificultat: fàcil (a peu) / mitjana (BTT)
  • Temps: 2 h (a peu) / 1h 30m (BTT, tingueu en compte que hi ha bastant de sender)