Càmping Ampolla Playa. Relax i diversió al Delta de l´Ebre

CAT | ES

Ports fa dues obres per continuar impulsant el port de Sant Carles de la Ràpita

Els dos projectes són la urbanització del dic central, amb un termini d’execució de sis mesos, i la remodelació del moll de l’espigó, amb un termini d’execució de dos mesos, i estan inclosos en el Pla d’actuacions 2018 de Ports, tenen un cost de 716.000 euros

Etiquetes   entorn, sant carles de la rapita, delta ebre

Publicat el26/2/2019

Ports fa dues obres per continuar impulsant el port de Sant Carles de la Ràpita | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l’Ebre... El gerent de Ports de la Generalitat va visitar ahir el port de la Ràpita


Ports de la Generalitat ha iniciat el mes de febrer dues obres al port de Sant Carles de la Ràpita (Montsià) per potenciar el sector pesquer i continuar impulsant la integració del port i la ciutat amb un front marítim més permeable per als ciutadans. Els dos projectes són la urbanització del dic central, amb un termini d'execució de sis mesos, i la remodelació del moll de l'espigó, amb un termini d'execució de dos mesos, i estan inclosos en el Pla d'actuacions 2018 de Ports, tenen un cost de 716.000 euros. 

El gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez Comes, acompanyat de l'alcalde de Sant Carles de la Ràpita, Josep Caparrós, ha visitat aquests dilluns les dues actuacions que s'estan realitzant al port rapitenc per comprovar el ritme de les obres. Gómez Comes ha dit sobre aquests dos projectes que “Ports està fent un esforç econòmic de més de 700 mil euros per continuar posicionant el port de la Ràpita com a port estratègic del sud de Catalunya”.

L'alcalde de la Ràpita ha dit sobre l'execució d'aquest projecte que “significa la consecució d'un repte gràcies a la col·laboració feta entre l'Ajuntament i Ports de la Generalitat, un treball conjunt que soluciona demandes plantejades anteriorment”. “La millora que comporta en matèria d'integració port-ciutat la prolongació del passeig marítim fins al costat de la llotja”, ha afegit Caparrós.

Urbanització del dic central

L'actuació comprèn el dic central, que separà la dàrsena pesquera de la nàutica popular, i el vial que delimita amb el moll de ribera nord, al costat de la dàrsena esportiva gestionada per Sant Carles Marina. El projecte té un cost de 524.000 euros i preveu un termini d'execució de sis mesos.

La reordenació urbanística del dic central té per objectiu millorar la mobilitat dels ciutadans i la circulació del trànsit rodat, amb la creació d'un itinerari principal per als vianants, un vial d'anada i tornada per als vehicles, una rotonda i una zona d'espera al costat de la llotja per als visitants. Així mateix, al vial del costat del moll de ribera nord es crearà un nou tram de passeig i una zona enjardinada per al gaudi dels ciutadans. Joan Pere Gómez ha explicat sobre l'actuació que “potencia la permeabilitat entre el port i el nucli urbà, amb nous itineraris, zones de passeig i zones d'espera per als ciutadans perquè puguin gaudir millor del port i de l'operativa pesquera”.

Els treballs han començat amb la demolició dels paviments i de les voreres i el moviment de terres. Després, les obres continuaran amb la creació d'una rotonda al mig del dic central per redistribuir el trànsit rodat i una nova definició del vial d'anada i tornada per als vehicles. Es crearan dues voreres més amples amb noves canalitzacions de serveis elèctrics per a col·locar nou enllumenat i noves canalitzacions de serveis d'aigua i enllumenat.

A la confluència entre l'avinguda dels Alfacs, el passeig marítim i el moll de pescadors es crea una ampli espai per a vianants que serà la futura plaça de la Llotja. La nova rotonda del dic central permetrà el moviment dels vehicles que van a la llotja, els autocars de visitants i l'accés a Sant Carles Marina.

Així mateix, la nova zona enjardinada que portarà per nom el Jardí mediterrani es fa en una zona delimitada per l'avinguda dels Alfacs i el moll de la dàrsena esportiva com un espai jardí de passeig per als ciutadans.

Finalment, els espais es pavimentaran amb diferents tipus de paviment per distingir les superfícies, se senyalitzaran i es dotaran de mobiliari urbà i arbrat.


Remodelació del moll de l'espigó

Les obres de millora del moll de l'espigó o moll de la pesca, on s'amarren les embarcacions d'arrossegament, suposen una inversió de 192.000 euros i un termini d'execució de dos mesos. El gerent de Ports ha manifestat que tot i fer l'actuació en temporada de pesca “el moll de l'espigó no aturarà la seva activitat perquè les obres es faran per trams per tal de no interferir en l'operativa del sector pesquer”. “El nostre objectiu és potenciar l'activitat pesquera de la Ràpita, que és la més important de Catalunya en valor de venda del peix a la llotja”, ha afegit Gómez Comes. Així, el projecte s'ha dividit en quatre trams i es preveu executar un tram cada quinze dies.

Les obres han començat amb la demolició de la part frontal de l'estructura del moll, el fresat dels paviments així com la retirada de les escales de salvament, els norais i les defenses.

L'actuació continuarà amb el reforç d'una part de l'estructura frontal del moll, la reposició del paviment a la superfície i la neteja del fons marí al costat del moll. Després, el moll s'equiparà amb nous norais i defenses fetes amb cautxú reciclat, per a l'amarratge d'embarcacions, i unes escales de salvament d'acer inoxidable. A més, el moll es dotarà de dues càmeres de videovigilància amb fibra òptica per reforçar les mesures de seguretat al port. També es renovarà l'enllumenat públic amb lluminàries LED. En aquest sentit el gerent de Ports ha explicat que “l'Administració aposta per mitigar el canvi climàtic i fomentar l'estalvi energètic al port de la Ràpita i a la resta del ports del litoral català”.



Masdenverge, al bell mig de dos parcs naturals


suma’t al canal whatsapp d’EbreActiu