CAT | ES
Se celebrà del 23 al 25 de setembre de 2016 i que comptarà amb un programa d’activitats ampli i atractiu amb conferències, cursos, tallers, concursos, etc… acompanyat d’una gran fira de productes i serveis per als ornitòlegs i per a la gent que gaudeix de la natura en general.
Publicat el4/5/2016
Els organitzadors del Delta Birding Festival ja han fet públiques les dates de celebració de la tercera edició del Festival que se celebrà del 23 al 25 de setembre de 2016 i que comptarà amb un programa d’activitats ampli i atractiu amb conferències, cursos, tallers, concursos, etc… acompanyat d’una gran fira de productes i serveis per als ornitòlegs i per a la gent que gaudeix de la natura en general.
El 2016 es presenta com la consolidació de l’únic festival ornitològic que es celebra a Catalunya. A més, continua essent l’únic festival a l’estat espanyol que destina el benefici econòmic de les entrades a projectes relacionats amb l’estudi i la conservació dels ocells i la natura.
En aquesta edició es preveu recolzar una iniciativa amb projecció internacional finançant expedicions d’ornitòlegs d’arreu d’Europa per a que col·laborin en l’Atles dels ocells nidificants d’Europa (European Breeding Bird Atlas 2), prospectant regions de l’est d’Europa encara molt desconegudes i en les que a penes hi ha ornitòlegs locals.
El festival ha assolit un gran prestigi entre els ornitòlegs per la categoria dels seus ponents i enguany comptarà amb la participació d’ornitòlegs de renom internacional com Lars Svensson, famós autor de la guia d’identificació d’ocells més usada de la nostra regió, Per Alström, expert mundial en taxonomia i evolució dels ocells, Vincent Lambert, un dels millors fotògrafs de rareses o ocells divagants d’Europa o Yossi Leshem, israelià que ha descobert els millors mètodes per evitar col·lisions entre ocells i avions que han minimitzat aquest tipus d’accidents i a la vegada han permès millorar protegir els ocells; juntament amb altres més propers com Gerard Bota, del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, Juan Arizaga, de la Sociedad de Ciencias de Aranzadi, Beatriz Arroyo, de l’Instituto de Investigación en Recursos Cinegéticos o Borja Milá, del Museo Nacional de Ciencias Naturales, entre d’altres.
També s’oferirà l’oportunitat excepcional de visitar la llacuna de l’Alfacada, el tresor més ben guardat del Delta de l’Ebre, on es gaudirà d’una demostració d’anellament, fer sortides per a principiants a l’entorn del festival, sortides amb vaixell a mar obert per a observar aus marines o pel riu Ebre tot descobrint una perspectiva diferent de les aus del Delta, conèixer de la mà d’experts com els filtres verds per depurar l’aigua dels arrossars s’han convertit en un magnífic refugi pels ocells del Delta o participar en tallers de digiscoping, foto-trampeig, identificació auditiva, il·lustració d’ocells, caixes-niu i menjadores, …
El Festival es va fixar dedicar els beneficis aconseguits amb la venda d’entrades i activitats a un projecte de conservació o investigació en ornitologia, i fa uns dies aquest objectiu es va concretar amb una aportació de 5.000€ al projecte escollit per a l’edició de l’any passat.
Aquest projecte és el Nou Atles dels Ocells Nidificants de Catalunya, un projecte que requereix la participació de centenars de voluntaris que cerquen els ocells de 385 quadrícules de 10 x 10 kms en les que es divideix el país. Cal trobar, identificar i investigar quins ocells nidifiquen a cada quadrícula; és, per tant, una feina que requereix milers d’hores d’observació al camp que després cal processar i analitzar des de l’Institut Català d’Ornitologia per produir mapes de distribució, densitats i estimes de poblacions.
L’ICO haurà d’enviar equips professionals a fer prospecció en quadrícules de difícil accés en zones muntanyoses, com alguns cims del Pirineu i caldrà dedicar centenars d’hores a introduir la informació en bases de dades per fer les anàlisis corresponents. Així, l’aportació del DBF serà destinada a cobrir les despeses que generin aquestes i altres activitats.
DBF 2016 from Delta Birding Festival on Vimeo.
16
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: