Miradventure, descens en caiac per l´Ebre

CAT | ES

SELECT top 1 * FROM g_banners WHERE actiu='s' AND seccio=2 AND (activacio<=#9/25/2021#) AND (caducitat>=#9/25/2021# OR caducitat IS NULL) ORDER BY Rnd(- id * 1000 * Timer())

Comencen les obres d'adequació de l'antic traçat del Carrilet per convertir-lo en Via Verda

L’objectiu d’aquesta actuació és recuperar l’espai de l’antiga via de tren del Carrilet per utilitzar-lo com a camí natural i via cicloturística, fomentant així el turisme a la comarca a través d’una activitat turística sostenible

Etiquetes   turisme, turisme sostenible, cicloturisme, via verda, baix ebre, terres ebre

Publicat el5/10/2020

Comencen les obres d’adequació de l’antic traçat del Carrilet per convertir-lo en Via Verda | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l’Ebre...


El Consell Comarcal del Baix Ebre ha iniciat les obres d'adequació d'un tram de 6,9 quilòmetres de l'antic traçat del Carrilet com a Via Verda. Una actuació que té un cost de 426.863 euros i que compta amb una subvenció de 176.390 euros del fons Feder; una subvenció de 209.196 euros del departament d'Empresa, a través del Pla de Foment Territorial de Turisme i una aportació de 41.276 euros per part del Consell Comarcal. El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura; el vicepresident, Jordi Jordan i el conseller comarcal d'Obres i Serveis, Antoni Gilabert, han fet aquest matí una visita a les obres, que executa l'empresa Tecnologia de Firmes SA. “L'objectiu d'aquesta actuació és recuperar l'espai de l'antiga via de tren del Carrilet, una infraestructura històrica, per utilitzar-lo com a camí natural i via cicloturística, és a dir, fomentar el turisme a la comarca a través d'una activitat turística que és sostenible”, ha manifestat Faura.

La primera fase dels treballs consisteix a netejar i esbrossar tot el tram d'actuació, comprès entre l'antiga bòbila d'Anguera, a la C-42, fins a uns metres abans del pont de l'autopista de l'AP-7. Posteriorment, es renovarà el paviment amb totu artificial (una barreja de terra i pedres) i una mescla de bituminós en calent. Pel que fa a l'amplada de la via serà de 3 metres, la mateixa que la de la Via Verda de la Val de Zafán. “Al primer tram de l'itinerari es mantindrà l'arbrat existent, mentre que entre Font de Quinto i la part final, al pont de la Pedrera, es plantarà una filera de xops”, ha explicat el vicepresident i conseller comarcal de Turisme, Jordi Jordan. Concretament, s'ha previst plantar 262 arbres.

El traçat d'aquest tram de la Via Verda del Carrilet transcorre paral·lel al camí de servei del canal de l'esquerra de l'Ebre. “Aquesta Via Verda permetrà fer valdre el patrimoni cultural i rural del Baix Ebre, connectarem Tortosa amb els paisatges rurals i naturals que caracteritzen l'últim tram del riu Ebre”, ha dit Jordan. Així, el recorregut passa molt prop de la Torre de Campredó i els aiguamolls del marjal de Campredó.

A més, la Via Verda del Carrilet quedarà connectada amb altres rutes cicloturístiques com la Via Verda de la Val de Zafán i el Camí Natural de l'Ebre. “Cal connectar la xarxa d'itineraris amb bicicleta que ofereix el territori, ja que per atreure mercats internacionals són necessaris recorreguts llargs”, ha assenyalat Faura.

Pel que fa al termini d'execució d'obres, el president del Consell Comarcal del Baix Ebre ha explicat que la previsió és que els treballs d'adequació de la Via Verda del Carrilet finalitzen el pròxim mes de novembre. Faura ha recordat que el procés de licitació de l'obra es va suspendre amb la declaració de l'estat d'alarma per la crisi sanitària de la Covid-19 i es va reactivar al mes de maig.

El Consell Comarcal del Baix Ebre va signar el 2017 amb ADIF un contracte d'arrendament per vint anys dels terrenys de l'antic traçat del Carrilet de la Cava, per tal de promoure la creació d'una Via Verda per a ús cicloturístic i mobilitat sostenible de la població. La línia ferroviària del Carrilet de la Cava va ser construïda a finals dels anys vint del segle passat i explotada per la companyia Ferrocarrils Econòmics (FESA), fins que l'any 1964 se'n va fer càrrec FEVE. Finalment, la línia es va clausurar el 1968.


Per: Redacció

Foto: Cedida