El disseny del logotip, de Marta Viladrich, juga amb la sinuositat del riu i pren com a element central un símbol present als Reials Col·legis
Publicat el5/3/2019
El pes històric que té Tortosa, amb una època tan representativa com és la del Renaixement, pren protagonisme a la nova marca turística de la ciutat. Es presenta amb el lema ’Tortosa, ciutat del Renaixement’, i vol posar en valor un fet que singularitza la destinació turística: "som l’única destinació del país que pot presumir d’un patrimoni de l’època del Renaixement tan ric com el que tenim", ha explicat l’alcaldessa, Meritxell Roigé.
A la presentació del disseny, aquest passat dilluns, Roigé ha remarcat l’aposta que s’ha fet en els últims anys per potenciar el turisme, com a part fonamental del desenvolupament de la ciutat. Una lectura que va remarcar el regidor de Turisme, Josep Felip Monclús, que a més va explicar que l’objectiu de la nova marca és ajudar a promocionar de manera més ambiciosa la destinació de Tortosa per captar més visitants.
La marca es presenta amb un logotip, que ha dissenyat Marta Viladrich. Segons explicava la dissenyadora, el lema ha volgut aconseguir unes lletres amb tipografia dinàmica, simpàtica i acolorida, en la qual destaca la lletra ’R’. D’una banda, simbolitza la inicial del Renaixement, i de l’altra, s’uneix amb un traç sinuós que simbolitza el riu Ebre, per acabar fusionant-se amb la lletra ’S’. Al logotip pren rellevància un altre element, que corona el disseny: es tracta d’una reproducció d’un símbol que es troba present a la base d’una de les columnes dels Reials Col·legis, i que incorpora elements referents a Venus i Cupido.
La nova imatge formarà part de les campanyes de promoció turística que es duran a terme en els pròxims mesos per atraure nous visitants a la ciutat. Des de l’àrea de Turisme remarquen que l’elecció de la destinació que fan els turistes es basa, en la major part, en una decisió de caire emocional, més que racional. Es per aquest motiu que han volgut renovar la marca, per impactar el potencial client. La finalitat és posar de relleu una destinació de caire cultural, però que representa una oferta que va molt més enllà, ja que es vol posar en valor també els diferents actius naturals de l’entorn, al cor de la Reserva de la Biosfera i a tocar de dos parcs naturals, així com donar major protagonisme al riu.
L’alcaldessa de Tortosa i el regidor de Turisme amb la dissenyadora del logotip. Foto: cedida
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: