suma’t al canal whatsapp d’EbreActiu

CAT | ES


Línia d'ajuts per a microempreses i professionals del sector turístic

Està pensada per a aquelles empreses que, per la seva estructura més reduïda i unes facturacions menors, tenen un accés més limitat a d’altres línies d’ajuts generals que s’estan articulant

Etiquetes   turisme, ajuts subvencions, covid19, catalunya

Publicat el7/4/2020

Línia d’ajuts per a microempreses i professionals del sector turístic | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...


El Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat una línia d'ajuts directes de 2 milions d'euros per donar suport a microempreses i professionals del sector turístic afectats per la COVID-19. La consellera Budó ha assegurat que “el turisme és un dels sectors que més pateix l'impacte de la pandèmia a tot el món. A Catalunya, aquest sector, representa el 12% del PIB i el 14% de l'ocupació”.

Aquesta línia d'ajut s'activarà aquesta setmana, a través del Departament d'Empresa i Coneixement, i “està pensada, especialment, per a aquelles empreses que, per la seva estructura més reduïda i unes facturacions menors, tenen un accés més limitat a d'altres línies d'ajuts generals que s'estan articulant”.

Com el sector turístic és un dels motors principals de l'economia a Catalunya, Budó ha assegurat que “és un espai on caldrà actuar amb rapidesa i flexibilitat un cop comencem a superar aquesta situació”.

Tot i aquesta situació, la portaveu del Govern ha donat una dada positiva per al sector del turisme de fires i congressos “el 85% dels esdeveniments s'estan ajornant per a després de l'estiu; amb la qual cosa es preveu poder recuperar part de les pèrdues d'aquestes setmanes”.


Reactivar el sector turístic a la temporada d'estiu

Per altra part, la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacon, es va reunir ahir la tarda amb els representants del sector turístic català per fer seguiment de la complicada situació generada per la Covid-19. Hi han participat per part de la Generalitat de Catalunya, juntament amb la consellera, el director general de Turisme, Octavi Bono i el director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font. Per part del sector privat han intervingut el president de la Confederació Empresarial d'Hostaleria i Restauracio de Catalunya (Confecat), Santi Garcia-Nieto; el president de la Federació Catalana de Càmpings, Miquel Gotanegra; el vicepresident d'ACAVE (Associació Catalana d'Agències de Viatges Especialitzades), Jordi Martí; de la Federació Catalana d'Apartaments Turístics (Federatur), David Riba, i com a representant de turisme del Consell General de Cambres de Catalunya, Pol Fages.


Informes de seguiment de l'activitat turística

Des del Departament d'Empresa a través de l'Agència Catalana de Turisme i la Direcció General de Turisme s'està monitoritzant l'evolució de l'impacte de la COVID-19 amb informes setmanals de seguiment. Segons la consellera, “les caigudes a Catalunya de les reserves turístiques internacionals superen el 90% i els allotjaments pràcticament no estan rebent reserves per a futures arribades”.

A la reunió s'ha compartit la diagnosi i les estratègies de futur per tal de sortir d'aquesta crisi de manera conjunta i amb força. S'ha fet un repàs a les diferents mesures que impulsa el govern de la Generalitat i d'aquelles que poden incidir de forma pal·liativa en el teixit turístic. “S'han de prendre mesures per salvar empreses i negocis abans no sigui massa tard, el 94,6% de les nostres empreses tenen menys de 10 treballadors”, ha tornat a reclamar la consellera d'Empresa i Coneixement.


Catalunya és casa teva, turisme de proximitat

Els diferents agents que han participat han constatat les difícils perspectives amb les que s'enfronta la temporada d'estiu. Amb la Setmana Santa ja perduda, l'estiu i fins i tot la temporada de tardor/hivern genera incertesa.

A més dels informes de seguiment la consellera Chacón ha recordat que “estem aplicant tecnologia d'Intel·ligència Artificial que ens permeti realitzar campanyes microsegmentades per reactivar els mercats amb més potencial i especialment el turisme domèstic i de proximitat un cop superada la crisi”.

Representants i Govern han coincidit que el primer client en activar-se serà el turista local i aquell que tingui una capacitat de desplaçar-se a Catalunya en un radi de proximitat, que el desplaçament requereixi de poques hores. Per aquest motiu una de les accions anirà orientada a fer turisme en la nostra destinació aprofitant l'eslògan de campanya: Catalunya és casa teva.

El sector ha demanat tenir un acompanyament de l'empresariat turístic quan passi aquesta crisi. Una de les propostes que han posat sobre la taula és estandaritzar models i pautes per generalitzar-les en tots els establiments turístics de Catalunya. El sector vol adequar-se a la situació que vindrà després de la posada en marxa de l'activitat conscients que requerirà de nous protocols de salut i higiene.


Per: Redacció

Foto: Cedida

comparteix-ho