CAT | ES
La 5a etapa de la Vuelta 2026, el 26 dagost, tindrą protagonisme ebrenc amb final a Roquetes. En 171 km passarą pel Perelló, lAmpolla, Deltebre, Sant Jaume, Amposta, Tortosa, Xerta, Aldover i altres pobles, mostrant paisatge i patrimoni.
Etiquetes ciclisme, terres ebre, falset, la vuelta, activitats outdoor
Publicat el19/12/2025
La Vuelta 2026 portarą una etapa clau a les Terres de l’Ebre amb final a Roquetes
Les Terres de l’Ebre seran protagonistes de la cinquena etapa de la Vuelta 2026, que el 26 d’agost unirą Falset amb Roquetes en un recorregut de 171 quilņmetres. Segons s’ha anunciat, serą la primera vegada que una etapa de la Vuelta es disputarą ķntegrament per la demarcació i connectarą la Costa Daurada amb el tram final ebrenc.
En el seu pas per les Terres de l’Ebre, l’etapa travessarą municipis com el Perelló, l’Ampolla, Camarles, Deltebre, Sant Jaume d’Enveja, Amposta, Tortosa, Tivenys, Benifallet, Pinell de Brai, Paüls, Xerta, Aldover i Roquetes, on estarą situada l’arribada. El traēat, segons s’ha explicat, vol reflectir la diversitat paisatgķstica i els atractius turķstics del territori, amb especial atenció als entorns naturals i al patrimoni histņric i cultural dels municipis.
Els detalls de la 81a edició de la Vuelta s’han presentat en un acte celebrat a Mņnaco, amb la participació del president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Enric Adell, i els alcaldes de Falset i Roquetes, Carlos Brull i Ivan Garcia. En el mateix context, s’ha recordat que les dues primeres etapes de la Vuelta sortiran de Mņnaco els dies 22 i 23 d’agost.
Enric Adell ha destacat que "el 2026 el territori acollirą tres cites destacades del calendari ciclista internacional: la Vuelta, el Tour de Franēa i la Volta a Catalunya, a més de la Cląssica Terres de l’Ebre". Segons ha remarcat, aquest conjunt d’esdeveniments respon a un treball per posicionar i consolidar la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre com a destinacions turķstiques especialitzades en ciclisme.
El Patronat de Turisme assenyala que aquests grans esdeveniments són una oportunitat per reforēar la promoció turķstica del territori, que compta amb una oferta de rutes i experičncies per al ciclisme esportiu i el cicloturisme familiar. En aquest sentit, es destaca que municipis com Tortosa, Amposta i Benifallet disposen de certificació oficial com a destinacions especialitzades en cicloturisme.
Per: Redacció
Foto: Cedida
465
EbreActiu.cat
Quč és EbreActiu
Contactar
Publicitat
Butlletķ electrņnic d'EbreActiu
Informació i avķs legal
Polķtica de cookies

Selecció d'enllaēos: