CAT | ES
Dos emprenedors gandesans són els fundadors d’aquesta empresa del sector vitivinícola amb origen a la Terra Alta i amb altes perspectives de futur i d’expansió mundial
Etiquetes de la terra, vi, do terra alta, sector vitivinícola, gandesa, terra alta
Publicat el23/1/2023
Influencia, la marca de vi jove nascuda a Gandesa, aconsegueix arribar a vuit països i tres continents diferents amb només un any i mig de vida. Sota la firma, dos joves de la localitat de la Terra Alta de 30 i 32 anys, Ivaylo Krasimirov i Christian Martínez. Influencia compta amb dues varietats de vi: negre i blanc, tots dos DO Terra Alta.
La varietat de vi blanc és de tipus jove, DO Terra Alta, garnatxa blanca i macabeu de 13.5% de vol. Es tracta d'un vi emocionant, llarg, de fragàncies florals i ornamentat amb fruits blancs i un cítric que convida a gaudir-lo sense límits. “El nostre Blanc porta la imatge d'una noia, amb un gest afectuós de complicitat. Amb ella pretenem que es formi un vincle previ amb la persona que el beurà a continuació que destaqui la subtilesa i elegància que notarà des del primer glop. És un vi molt fresc, fàcil de combinar amb qualsevol menjar, ideal per qualsevol època de l'any”, explica Krasimirov. El defineixen amb tres paraules que també hi apareixen: Atreviment, Passió i Sensibilitat.
El negre, en canvi, té la imatge d'un noi amb gest més seriós i misteriós. Amb ell pretenen precisament això, crear un misteri i una curiositat prèvia al que es trobarà en provar-ho. Les tres paraules escollides com a imatge del vi són Atracció, Misteri i Gosadia. De varietat garnatxa negra i carinyena, 14,5% de vol., amb notes de fruita vermella i negra i amb tocs especiats. Un vi molt fresc, complex i suau al paladar, amb un llarg recorregut. Una de les apostes de futur és el vi rosat, que pròximament volen llançar al mercat.
Actualment, Influencia té un any i mig de vida i ja ha aconseguit arribar a Corea del Sud, França, EUA, Bulgària, Alemanya, Bèlgica, Turquia, Canàries, i Argentina. Krasmirov explica que esperen que aquesta llista cada cop sigui més llarga: “Volem continuar creixent i rebent tan bona resposta del públic com fins ara. Sabíem que és un sector difícil i amb molta competència, però creiem en el nostre projecte i sabem que amb esforç, treball i bon gust, tot és possible”.
Influencia, una història d'amistat i passió pel vi
Tots dos van arribar a Catalunya de petits i comparteixen la mateixa passió: el món del vi. L'Ivaylo Krasmirov tenia vuit anys quan va arribar a Gandesa de la seva terra natal, Bulgària. Una de les primeres persones que va conèixer va ser el Christian. La seva amistat es va consolidar de seguida i, tot i que el Christian passava molts estius a França, país d'origen de la seva mare, això no va impedir que la seva relació perdurés passats els anys. “Tot i que ens veiem molt poc, quan ens ajuntàvem era com si haguéssim estat tot l'any junts”, explica Krasimirov.
Passaven els anys i cada vegada era més difícil veure's. L'Ivaylo tenia la seva vida a Gandesa i el Christian havia creat gran part del seu cercle a França. Però va arribar el dia en què el Christian va decidir col·legiar-se com a advocat a Catalunya per treballar en un negoci familiar i exercir la seva professió a la terra del seu pare. Va ser llavors quan va néixer Influencia.
“Quan va tornar a Gandesa, la nostra amistat es va fer molt més gran. Des d'aquell moment, vam començar a compartir molts més moments. Sopars, festes, viatges...”, explica Krasimirov. Crear una empresa sempre havia format part de les seves inquietuds personals, i va arribar el moment en què totes les peces van encaixar per a fer el pas. En aquell moment, l'Ivaylo treballava a temps complet en una empresa de mobles i també estava al capdavant d'un negoci d'oci nocturn al poble, però res d'això li va impedir emprendre en un nou projecte.
Venien de dos països diferents, però tots dos es van establir a Gandesa, capital de la Denominació d'Origen Terra Alta. “És una terra productora de vi per naturalesa. Per això tots els gandesans i gandesanes tenim un fort vincle i contacte amb ell, d'una manera o altra, des de ben petits”, explica Krasimirov.
Influencia és un vi destinat a tota mena d'edats i perfils, d'esperit jove i imatge moderna. “Amb el nostre projecte volem arribar arreu del món perquè tothom pugui descobrir Influencia i el que en resum és per nosaltres: Una barreja d'amistat, passió pel vi, i per les coses bones”, defensa Krasimirov.
Per: Redacció
Foto: Cedida
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: