Refugi Font Ferrera, parc natural dels Ports

CAT | ES


Govern i Estat acorden unificar els plans de protecció del Delta de l’Ebre per fer front a la regressió

La Generalitat i el Ministeri unificaran en un sol document els plans de protecció del Delta de l’Ebre per agilitzar les actuacions contra la regressió. L’acord inclou accions com l’aportació de sorres i es coordinarà amb la Taula de Consens. També es van tractar altres projectes ambientals.

Etiquetes   delta ebre

Publicat el15/5/2025

Govern i Estat acorden unificar els plans de protecció del Delta de l’Ebre per fer front a la regressió | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...Antigues salines de la Trinitat, delta de l’Ebre (Foto: EbreActiu)


El Govern de la Generalitat i el Ministeri per a la Transició Ecològica han acordat unificar els diversos plans actuals destinats a la protecció del Delta de l’Ebre en un sol document conjunt. Aquesta decisió, anunciada aquest dimarts per la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, té com a objectiu agilitzar l’adopció de mesures per combatre la regressió d’aquest espai natural.

L’anunci s’ha produït després d’una reunió a Madrid entre Paneque i el secretari d’Estat de Medi Ambient, Hugo Morán. Segons ha explicat la consellera, el nou enfocament permetrà integrar en un únic marc les actuacions que fins ara s’havien treballat per separat: per una banda, el pla impulsat per la Generalitat amb la col·laboració de la Taula de Consens del Delta, i per l’altra, el del Ministeri.

Ens permetrà actuar amb més eficiència i coordinar millor les intervencions”, ha explicat Paneque, que ha assenyalat que l’acord respon a una demanda formulada des de fa temps tant pel territori com per la mateixa Taula. Entre les actuacions destacades que es podrien veure beneficiades per aquesta unificació, hi ha la proposta de reforçar el front litoral mitjançant l’aportació de sorres submergides per recuperar platges afectades per l’erosió.

El compromís entre administracions inclou també una reunió prevista per al pròxim dimecres entre el secretari d’Estat de Medi Ambient i la Taula de Consens per traslladar formalment l’acord i establir els següents passos a seguir.

L’acord per unificar els plans de protecció del Delta s’emmarca en l’objectiu compartit d’afrontar de manera coordinada els reptes ambientals més urgents del territori, amb especial atenció als efectes del canvi climàtic sobre els espais litorals.


Per: Redacció

Foto: EbreActiu


74 impressions d'aquesta pàgina (des de 17/3/2025) 74

comparteix-ho