Diverses organitzacions de planificació i promoció turística de Catalunya i l’Aragó s’han unit per organitzar una jornada on reflexionar sobre el potencial que pot tenir la Via Verda de la Val de Zafán
Publicat el29/8/2017
La Via Verda de la Val de Zafán va des de La Puebla de Híjar fins a Tortosa i la seva extensió al Parc Natural del Delta de l'Ebre
L'antiga estació de Queretes, a la comarca del Matarranya, acollirà el pròxim 18 de setembre una jornada dedicada al potencial del cicloturisme i la Via Verda de la Val de Zafán, que va des de La Puebla de Híjar fins a Tortosa i la seva extensió al Parc Natural del Delta de l'Ebre. Amb l'objectiu d'analitzar quin és el moment que viu el cicloturisme a Europa, conèixer diferents exemples de bones pràctiques entorn aquesta activitat, i reflexionar sobre el potencial que pot tenir la Via Verda de la Val de Zafán, diverses organitzacions de planificació i promoció turística de Catalunya i l'Aragó s'han unit per portar a terme aquesta jornada.
Sota el títol “VIA VERDA DE LA VAL DE ZAFÁN, LA NOSTRA OPORTUNITAT: Cicloturisme a Europa, un mercat en creixement”, comptarà amb la participació de les Direccions Generals de Turisme de Catalunya i Aragó, del Patronat de Turisme de Terres de l'Ebre, de les comarques per on transcorre la Via Verda de la Val de Zafán (Bajo Martín, Matarraña y Bajo Aragón a l'Aragó, i Terra Alta i Baix Ebre a Catalunya).
Entre els ponents, hi haurà representants del Área de Vías Verdes a la Fundación de los Ferrocarriles Españoles, que explicarà entre d'altres el cas de la Vía Verde del Aceite; del Consorci de les Vies Verdes de Girona; o el responsable de l'agència Rutas Pangea especialitzada en cicloturisme. Les empreses de la zona també tindran espai per explicar les seves problemàtiques i el treball que ja estan començant a realitzar per adaptar-se a les necessitats dels cicloturistes.
I és que el cicloturisme és, des de fa temps, un segment amb un creixement molt important. A Europa, l'impacte anual d'aquesta activitat es calcula en més de 44.000 milions d'euros, amb 2.300 milions de viatges, dels quals 20,4 milions inclouen pernoctació. A França, la segona destinació europea després d'Alemanya, l'impacte d'aquest mercat s'estima en més de 16.000 milions d'euros, i ja hi ha 298 touroperadors que hi programen més de 4.000 productes, amb un augment els últims 3 anys d'un 43%. La despesa mitjana dels cicloturistes és de 75 €/dia, major que la del turista convencional. A altres països europeus, l'increment del turisme en bicicleta és també molt notable. Per exemple, el 12% dels alemanys i el 10% dels holandesos han fet vacances en bicicleta en els últims 5 anys.
Per donar els serveis que requereixen els cicloturistes, en els territoris més consolidats s'organitzen els agents públics i privats a fi de compartir una estratègia conjunta, crear producte i ser més visibles en els mercats internacionals. El passat mes d'abril en el marc del projecte “Treball a les 7 comarques” Baix Ebre Avant, impulsat pel Consell Comarcal del Baix Ebre, van organitzar un intercanvi d'experiències en què representants del sector públic i privat van conèixer l'experiència de Velo Loisir Provence, del Parc Naturel Régional du Luberon. Velo Loisir Provence és una entitat integrada per 200 professionals entre empreses d'allotjament, restaurants, tallers i empreses de lloguer de bicicletes, oficines de turisme, espais visitables, etc. amb uns criteris comuns pel què fa a l'acollida al visitant i a la cooperació i treball en xarxa.
A l'estat espanyol, en canvi, aquest mercat factura al voltant de 1.620 milions d'euros segons l'informe El impacto económico del cicloturismo en Europa, elaborat per la Junta de Andalucía i Vías Verdes-Fundación de los Ferrocarriles Españoles, molt per sota del volum de França i altres països de l'entorn. Tot i això, el potencial de creixement és molt important si tenim en compte les condicions climàtiques, el reconeixement que tenim com a destinació turística i l'aposta que s'està fent en molts territoris per unir itineraris existents i crear una xarxa de recorreguts llargs, que faciliti la promoció de propostes d'estades amb pernoctació.
La Via Verda de la Val de Zafán reuneix unes característiques que la converteixen en un element clau pel desenvolupament del cicloturisme a la zona:
Per començar a assentar les bases del treball que s'hauria de realitzar conjuntament a partir d'ara entre diversos territoris per potenciar la Via Verda de la Val de Zafán, el proper 18 de setembre es portarà a terme aquesta jornada que s'espera compti amb una bona acollida a nivell de les empreses de la zona, càrrecs electes, representants d'associacions i altres agents involucrats en el desenvolupament del cicloturisme.
Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament Local i el Patronat de Turisme de les Terres de l'Ebre.
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: