Fira de Nadal de Tivissa

CAT | ES

SELECT top 1 * FROM g_banners WHERE actiu='s' AND seccio=2 AND (activacio<=#11/30/2021#) AND (caducitat>=#11/30/2021# OR caducitat IS NULL) ORDER BY Rnd(- id * 1000 * Timer())

Augmenta l'interès pel producte local a causa de la COVID19

Així ho indiquen els resultats d’un estudi encarregat pel Departament d’Agricultura per conèixer l’impacte de la crisi sanitària en els hàbits de compra i consum d’aliments per part de les famílies catalanes

Etiquetes   de la terra, producte local, producte proximitat, catalunya, terres ebre

Publicat el11/11/2020

Augmenta l’interès pel producte local a causa de la COVID19 | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l’Ebre...


La crisi sanitària ha fet que els consumidors catalans augmentin un 20% la seva preferència pels productes locals, les botigues de proximitat i els aliments duradors. Són algunes de les conclusions extretes de l'estudi que aquest matí ha presentat la consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, sobre els canvis en els hàbits de compra, consum, dieta i malbaratament d'aliments a causa de la COVID19.

Sobre aquests canvis d'hàbits, augmenta-interes-producte-local-covid.jpg s'ha mostrat satisfeta perquè impliquen “més consum de producte de proximitat, més consum de productes frescos i més sensibilitat sobre tot allò que llencem”. “Són reptes que tenim com a societat i que encaixen amb les polítiques que el Departament ve desenvolupant. Enmig de tota la crisi social i econòmica que ha suposat la COVID19, ens trobem davant una oportunitat per avançar en aspectes sobre els quals fa anys que treballem i que ens permetran enfortir el nostre sector agroalimentari”, ha afirmat Jordà.

En aquest sentit, la consellera ha destacat que “des del Departament s'està treballant, sobretot, amb la proximitat, amb les cadenes curtes de comercialització”. I ha recordat que entre els 10 projectes que ha aprovat el Departament per avançar en un canvi de model del sector inclosos dins el pla de reactivació econòmica i protecció social en l'àmbit de la CORECO, hi ha aquesta aposta pels circuits curts amb diverses accions valorades amb 35 milions d'euros.

Una altra de les conclusions destacades de l'estudi, fa referència a l'increment de la sensibilitat del consumidor en relació amb el preu dels aliments i a la reducció de la importància del lliurament de menjar a domicili.

Els efectes de la COVID19 també han suposat que la compra dels catalans en els hipermercats i supermercats disminuís un 5% i augmentés un 4,8% la compra a les botigues d'alimentació de barri.

A més, les dades també mostren que un 20% dels consumidors catalans han reduït la seva freqüència de compra d'aliments i el 77% (el 57% abans) fan la compra un cop a la setmana o menys.

L'estudi també incideix en el desaprofitament d'aliments. En aquest àmbit, les dades indiquen que tant a Catalunya com a la resta d'Espanya la COVID19 ha reduït el malbaratament d'aliments en general un 18% i el malbaratament de fruites i verdures ha caigut un 17%.

El Parlament de Catalunya va aprovar aquest any una llei pionera a Europa: la Llei de prevenció del malbaratament alimentari, que dona eines per prevenir les pèrdues i el malbaratament al llarg de la cadena alimentària, des de la producció primària al consumidor final.


Venda online productes de la Terra


Per: Redacció

Foto: EbreActiu