CAT | ES
El DARP està impulsant diverses accions de promoció i suport del producte local i ha iniciat aquesta setmana una campanya viral a les xarxes social amb el lema #VitaminaEbre, que anima a fer-se fotos amb una mandarina o una taronja per "picar l’ullet" al sector
Etiquetes productes km0, cítrics, terres ebre, agricultura
Publicat el27/2/2019
S’estan fent diferents accions per posar en valor i fer més forts els cítrics de l’Ebre
Des de fa mesos, el Departament d'Agricultura de la Generalitat de Catalunya treballa conjuntament amb el sector per fer front a les dificultats de la campanya citrícola d’aquest any. Al fred tardà i les pluges s’hi ha sumat l’impacte per l’acord de lliure comerç entre la Unió Europea i sis països de l’Àfrica Austral.
Entre les accions s'han dut a terme, destaca l’ajut als productors per impulsar una circumscripció econòmica per reforçar el sector davant l’augment de les importacions provinents de Sud-àfrica. Les circumscripcions econòmiques son instruments que han de permetre millorar la comercialització de la fruita dolça, sobretot en moments de crisi de preus.
També s'ha arribat a un acord amb l’Agència Catalana del Consum per augmentar el control d’etiquetatge als punts de venda per posar en valor la qualitat del producte local davant les importacions. En breu es farà una campanya d’inspeccions als punts de venda.
D’altra banda, s'ha reclamat al ministre d’Agricultura, Luís Planas, que vetlli per la situació i tiri endavant les accions acordades ara fa tres anys pel Senat per posar en valor i fer més fort els cítrics de l’Ebre. Una de les més destacades és la d’ampliar la quota per retirar del mercat de manera extraordinària taronges i clementines per transformar-ho en sucs i destinar-ho al Banc d’Aliments.
Altres mesures reclamades són l’activació de la clàusula de salvaguarda per als cítrics. A través d’aquesta acció, un país membre de la Unió Europea (EU) pot obstaculitzar certes importacions originàries d’altres països membres quan aquestes importacions amenacen en pertorbar de forma greu el seu mercat interior.
També s'han fent actuacions de promoció al mercat exterior via Prodeca, l’empresa pública depenent de la conselleria dedicada a la promoció d’exportacions agroalimentàries. Així mateix s’està treballant en un impuls de la IGP Clementines de les Terres de l’Ebre per augmentar el valor afegit.
Campanya viral #VitaminaEbre
Fa uns die va arrencar una campanya a les xarxes socials impulsada pel Govern de la Generalitat per posar en valor els cítrics de l’Ebre. Amb el lema #VitaminaEbre, la campanya anima a fer-se fotos amb una mandarina o una taronja per "picar l’ullet" al sector i donar-li suport.
Mandarines sense collir a una finca d’Aldover (Baix Ebre)
EbreActiu.cat
Què és EbreActiu.cat
Contactar
Publicitat
Butlletí electrònic d'EbreActiu
Informació i avís legal
Política de cookies
Selecció d'enllaços: