L’Ametlla de Mar, sempre a prop teu !

CAT | ES


500 participants a l’11a Caminada amb Lluna Plena pel Delta de l’Ebre amb esperit solidari i condicionada per la pluja

Malgrat la pluja i els núvols, 500 persones van participar a l’11a Caminada amb Lluna Plena pel Delta de l’Ebre, organitzada per Montbike i Amics del Camí de Sant Jaume. L’activitat, solidària amb Creu Roja Amposta, es va haver d’escurçar per seguretat.

Etiquetes   delta ebre, poble nou del delta, amposta, terres ebre

500 participants a l’11a Caminada amb Lluna Plena pel Delta de l’Ebre amb esperit solidari i condicionada per la pluja | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...Monents abans de donar-se la sortida de l’11a Caminada Amb Lluna Plena pel Delta de l’Ebre


Malgrat la pluja i els núvols que van ocultar la lluna, 500 persones van participar aquest dissabte 10 de maig en l’11a Caminada amb Lluna Plena pel Delta de l’Ebre, una activitat que tornava a realitzar-se després de 9 anys d’aturada. Després de 10 edicions, la d’enguany ha estat organitzada conjuntament per primer cop pel Club BTT Montbike i l’Associació Amics del Camí de Sant Jaume de l’Ebre.

La sortida es va fer a les 8 del vespre del Poble Nou del Delta, amb un recorregut previst de 13,7 km, tot i que es contemplava una opció més curta de 9 km. Enguany, però, la meteorologia va marcar el desenvolupament de la caminada: el cel ennuvolat va impedir veure la lluna i just al moment d’iniciar-se la ruta, va aparèixer, en principi no prevista per al vespre-nit, la pluja que va obligar l’organització a escurçar-la dràsticament deixant la caminada en només 6 quilòmetres, finalitzant el trajecte al pas de l’itinerari a l’altura del Poble Nou, on l’organització ja tenia preparada al beguda i un pica-pica i els participants que van voler es van portar-se el sopar amb entrepans o carmanyoles.

El traçat inicial preveia passar per indrets emblemàtics com el camí i mirador de l’Embut, l’encanyissada, el camí del Riu Vell, el camí del Mig, molt prop de la Torre de Sant Joan i la badia dels Alfacs, passar de llarg el Poble Nou (punt on es va decidir retallar el recorregut), arribant a la Pantena de l’Encanyissada i continuant per un camí fins al cementiri i finalment entrar el Poble Nou. Malgrat els 9 anys sense fer-se i no haver-se pogut completar el recorregut, la Caminada va demostrar el fort arrelament al territori i la capacitat de mobilitzar persones entorn d’una experiència natural i compartida.

La Caminada amb lluna plena pel delta de l’Ebre va tenir caràcter solidari, ja que 1 euro de cada inscripció es va destinar a Creu Roja Amposta, en un gest col·lectiu que reforça el vincle entre l’activitat física, territori i compromís social, en la que va ser una activitat popular oberta a tothom amb una diversitat de participants que anaven des de colles d’amics, famílies senceres fins i tot nadons amb cotxet a animals de companyia.

L’organització ha valorat positivament la resposta de la ciutadania i ja pensa en la pròxima edició que, minuts després de finalitzar l’edició d’enguany, ja es va anunciar a les xarxes socials es farà el 31 de maig de 2026, amb l’esperança que els núvols deixen veure la lluna plena i que la meteorologia permeti gaudir d’una nit caminant tranquil·lament pel delta de l’Ebre.


Per: Redacció

Foto: Cedida


228 impressions d'aquesta pàgina (des de 17/3/2025) 228

comparteix-ho