TTOM WAKEPARK, parc aquàtic a Deltebre, Riumar

CAT | ES

SELECT top 1 * FROM g_banners WHERE actiu='s' AND seccio=2 AND (activacio<=#10/22/2021#) AND (caducitat>=#10/22/2021# OR caducitat IS NULL) ORDER BY Rnd(- id * 1000 * Timer())

Les Terres de l'Ebre i la Vall d'Aran han estat les marques turístiques amb més resiliència davant la pandèmia

Una anàlisi de la Càtedra d’Economia Local i Regional de la URV apunta al comportament del mercat domèstic com l’element clau de protecció d’un sector força castigat per la crisi sanitària

Etiquetes   turisme, terres ebre, catalunya

Publicat el6/10/2020

Les Terres de l’Ebre i la Vall d’Aran han estat les marques turístiques amb més resiliència davant la pandèmia | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l’Ebre... Les Terres de l'Ebre és una de les marques turístiques amb més resiliència davant la pandèmia


Tal i com s'intuïa al començament de l'estiu, els mesos més forts de la temporada turística, juliol i agost, han estat globalment dolents per al sector turístic de Catalunya, un sector molt castigat per l'actual crisi sanitària. Ho constata la Càtedra d'Economia Local i Regional de la URV en l'informe Resiliència de la demanda turística a Catalunya l'estiu de 2020, elaborat a partir de les dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) corresponents a l'ocupació turística durant aquests dos mesos. No obstant, les dades globals contenen matisos importants quan es posa el focus al comportament del mercat domèstic.

En termes absoluts, Catalunya està a la cua del rànquing estatal pel que fa a l'ocupació turística durant l'estiu, però la demanda del mercat domèstic s'ha mantingut per damunt de la mitjana estatal. “Això és degut principalment a l'important pes del mercat internacional en el nostre turisme”, assenyala el director de la Càtedra d'Economia Local i Regional, Juan Antonio Duro. Així, en el cas dels hotels, la resiliència global de la demanda durant aquest dos mesos ha estat del 27%, mentre que si ens fixem en el mercat domèstic la xifra és del 68% d'ocupació.

Pel que fa a les marques turístiques, les que han mostrat una major resiliència en termes globals han estat la Vall d'Aran i les Terres de l'Ebre, mentre que les pitjors són Barcelona i Costa de Barcelona. Aquesta major resiliència s'observa en tots els tipus d'allotjaments turístics, però en el cas de l'Ebre, sobretot en els càmpings amb un augment, fins i tot, del nombre de viatgers de més d'un 2%. Una menció especial mereix la marca Costa Brava, on ha crescut en un 9% la demanda d'ocupació hotelera del mercat domèstic.

Al marge del nombre de viatgers, l'informe també analitza la mitjana de pernoctacions en els diferents establiments turístics i s'observa una major resiliència en el nombre de viatgers en detriment del nombre de pernoctacions. Això és especialment notori a la Costa Daurada, que passa de tenir una mitjana de pernoctacions en hotels de 3,11 dies al 2019, a 2,40 dies al 2020. Per contra, a les Terres de l'Ebre la mitjana de pernoctacions ha crescut lleugerament als hotels, de 2,28 a 2,52 dies de mitjana; i també a les Terres de Lleida, de 1,42 a 1,64 dies.

Les dades més positives de l'informe se les emporta el turisme rural, que situa Catalunya en una de les millors posicions de l'Estat, ja que ha crescut un 24% el nombre de viatgers domèstics i un 39% les pernoctacions, així com també l'estada mitjana. “Són dades molt il·lustratives de com s'ha comportat el mercat”, manifesta el director de la Càtedra d'Economia Local i Regional, Juan Antonio Duro.


Per: URV

Foto: EbreActiu