CAT | ES
L’acció integra dos finques poblades d’oliveres mil·lenŕries en el projecte Oleoturisme del Territori Sénia
Etiquetes turisme, oleoturisme, baix maestrat, taula del senia, sant jordi
Publicat el15/2/2018
Les oliveres mill·lenŕries es troben a dos finques situades a les partides Els Muntells i el Mas Na Cabanes
L’Ajuntament de Sant Jordi (Baix Maestrat) i la Mancomunitat de la Taula del Sénia han signat dos convenis de col·laboració amb els propietaris de dos finques poblades d’oliveres mil·lenŕries amb la finalitat d’integrar-les en el projecte Oleoturisme del Territori Sénia. El programa consisteix en la senyalització de les dues ŕrees amb banderes metŕl·liques retolades amb vinil d’alta qualitat, que informen de la seua localització; faristols d’acer compacte lacats en verd amb grŕfica explicativa sobre les característiques de cada olivera i pilons de fusta tornejada amb plaques grŕfiques. Per a senyalitzar les dues noves zones s’ha emprat el mateix sistema que en la resta de museus i ŕrees d’oliveres mil·lenŕries del Territori del Sénia.
La iniciativa facilitarŕ que els visitants puguen gaudir de l’experičncia de cončixer el patrimoni natural i singular de la zona a través d’aquests magnífics monuments arboris que han sobreviscut durant segles. Les dues ŕrees senyalitzades estan situades en la partida Els Muntells i en el Mas Na Cabanes.
La primera és una finca de fŕcil accés situada al costat de l’ermita del mateix nom i en la qual existeixen cinc oliveres mil·lenŕries que superen els 3,5 m. de perímetre; entre ells hi ha un exemplar monumental de 5,78 m. de perímetre.
La segona parcel·la estŕ situada al costat del camp de golf Panorŕmica. En aquesta finca hi ha vuit oliveres mil·lenŕries que superen els 3,5 m. de perímetre i cal destacar la presčncia d’un exemplar monumental de 7,70 m. de perímetre.
Iván Sánchez, alcalde de Sant Jordi i president de la Mancomunitat de la Taula del Sénia ha explicat que la iniciativa pretén "impulsar l’oleoturisme, un tipus de turisme emergent que cada vegada guanya més pes en el sector turístic i desperta més interčs; estŕ basat en tots els aspectes que envolten les oliveres, des de la visita en els camps, a la producció i tast d’olis i, en el cas de les oliveres mil·lenŕries cobra més importŕncia donada la seua antiguitat".
La inversió total realitzada en les dues ŕrees ascendeix a 4.368,78 euros, dels quals 1.747,5 euros han anat a cŕrrec de les arques municipals. Els tčcnics de la Mancomunitat s’han fet cŕrrec del disseny i continguts dels cartells i del transport dels senyals, i els operaris de la brigada d’obres de l’Ajuntament de Sant Jordi hi han col·locat la senyalització.
275