Benifallet, un paisatge que enamora
Hostal - Restaurant Pous de la Neu. Parc Natural dels Ports

La RÓpita presenta la nova marca que identificarÓ el municipi a partir d'ara

Una de les singularitats de la proposta presentada per Roig Creatius Ús que es tracta dĺuna marca Ĺvivaĺ, oberta a la ciutadania, que hi imprimirÓ el carÓcter rapitenc amb les seves aportacions

Publicat el15/3/2017

La RÓpita presenta la nova marca que identificarÓ el municipi a partir dĺara | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l Simulaciˇ de la nova marca de ciutat aplicada a un cartell promocional


La RÓpita ha presentat avui la marca ciutat que identificarÓ el municipi a partir d'ara. Una imatge iconogrÓfica que unificarÓ les diferents marques amb que es representaven fins ara les diferents Órees municipals i que se centra, com a element bÓsic i diferenciador, en la badia dels Alfacs. ╔s aquest espai singular i ˙nic a Europa el que ha estat adoptat pels creadors de la marca, l'equip de Roig Creatius, com a icona base. La marca ciutat de la RÓpita, per˛, tÚ altres elements que la fan del tot singular, com ara que serÓ una marca Ĺviva', oberta al conjunt de la ciutadania a la que representa, i tambÚ, vinculat a aix˛, el fet que el ve´nat podrÓ intervenir com a part activa en la proposta presentada, fent les pr˛pies aportacions al disseny central per tal de representar tots i cadascun dels sectors del municipi. A la presentaciˇ d'aquest matÝ hi han assistit l'alcalde, Josep Caparrˇs; la regidora de Mitjans de Comunicaciˇ, ╚rika FerratÚ; i el director creatiu Sergi Roig, de l'estudi Roig Creatius.

Roig, artÝfex de la proposta que ha comptat tambÚ amb la direcciˇ d'Art de Cinta Montserrat, ha posat en relleu que la marca ciutat de La RÓpita pren forša a partir de dos elements claus: ôL'un Ús la badia dels Alfacs, un espai ˙nic a Europa i que per tant tambÚ fa singular aquest municipi, i l'altre Ús la incorporaciˇ de la ciutadania dins del procÚs creatiu, perquŔ el que hem buscat Ús que la marca identifiqui del tot La RÓpita, i per tant poder-hi imprimir el carÓcter de la seva gent Ús un element diferencial que la fa exclusiva i activaö. Per aix˛, un cop definida la iconografia base, Roig Creatius anirÓ afegint a la seua proposta iconogrÓfica les aportacions que vulgui fer la ciutadania. Per fer-ho, es distribuiran unes postals en diversos punts de la poblaciˇ, en les que hi ha dibuixada la icona base, el semicercle blau que representa la badia, per tal que els participants la puguin completar amb els seus dibuixos per ilĚlustrar els diferents Ómbits de la poblaciˇ (cultura, economia, medi ambient, comerš, educaciˇ, turisme...) ôEl que aconseguim d'esta manera Ús disposar d'una eina oberta, que no es limita a un ˙nic disseny, fins i tot per representar una mateixa Órea, i sobretot, incorporar-hi el carÓcter de la gent fent que la societat formi part de la marca que identifica el pobleö.

La marca principal, a mÚs de les submarques per als diferents sectors, estarÓ formada pel semicercle, damunt del qual hi ha la R de La RÓpita amb l'accent a sobre.

L'alcalde Josep Caparrˇs ha agra´t l'equip de Roig Creatius que hagi escollit la icona de la badia per representar La RÓpita i ha destacat la capacitat de definir una marca que assoleix un doble objectiu: ôUn era crear un vincle entre la instituciˇ, l'Ajuntament, i la ciutadania, i la proposta que ens han presentat aconsegueix crear una identitat pr˛pia que representi el consistori i la gent i el segon Ús que ens permet, com ha de fer una marca corporativa, diferenciar-nos de la resta amb una imatge potent que ha de projectar el potencial de La RÓpita creant vincles interns i tambÚ de cara a l'exteriorö, ha afirmat Caparrˇs.

Per la seva banda, la regidora de Mitjans de Comunicaciˇ ha apuntat que ôa partir d'ara disposem d'una imatge que unifica les diferents marques que utilitzÓvem fins ara i disposem d'un perfil propi i modern per divulgar i comunicar totes les accions i activitats que es duguin a termeö.

En pocs dies, un cop es completi el procÚs de presentaciˇ, La RÓpita comenšarÓ a comunicar amb esta nova marca ciutat, per bÚ que el procÚs creatiu seguirÓ obert.


La RÓpita presenta la nova marca que identificarÓ el municipi a partir dĺara | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l L'alcalde de la RÓpita  i la regidora de Mitjans de Comunicaciˇ i el responsable de l'agŔncia Roig Creatius durant la presentaciˇ