Tuga Active Wear

CAT | ES

La Rāpita presenta la nova marca que identificarā el municipi a partir d'ara

Una de les singularitats de la proposta presentada per Roig Creatius és que es tracta d’una marca ‘viva’, oberta a la ciutadania, que hi imprimirā el carācter rapitenc amb les seves aportacions

Publicat el15/3/2017

La Rāpita presenta la nova marca que identificarā el municipi a partir d’ara | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l’Ebre... Simulaciķ de la nova marca de ciutat aplicada a un cartell promocional


La Rāpita ha presentat avui la marca ciutat que identificarā el municipi a partir d'ara. Una imatge iconogrāfica que unificarā les diferents marques amb que es representaven fins ara les diferents ārees municipals i que se centra, com a element bāsic i diferenciador, en la badia dels Alfacs. És aquest espai singular i únic a Europa el que ha estat adoptat pels creadors de la marca, l'equip de Roig Creatius, com a icona base. La marca ciutat de la Rāpita, perō, té altres elements que la fan del tot singular, com ara que serā una marca ‘viva', oberta al conjunt de la ciutadania a la que representa, i també, vinculat a aixō, el fet que el veīnat podrā intervenir com a part activa en la proposta presentada, fent les prōpies aportacions al disseny central per tal de representar tots i cadascun dels sectors del municipi. A la presentaciķ d'aquest matí hi han assistit l'alcalde, Josep Caparrķs; la regidora de Mitjans de Comunicaciķ, Črika Ferraté; i el director creatiu Sergi Roig, de l'estudi Roig Creatius.

Roig, artífex de la proposta que ha comptat també amb la direcciķ d'Art de Cinta Montserrat, ha posat en relleu que la marca ciutat de La Rāpita pren forįa a partir de dos elements claus: “L'un és la badia dels Alfacs, un espai únic a Europa i que per tant també fa singular aquest municipi, i l'altre és la incorporaciķ de la ciutadania dins del procés creatiu, perquč el que hem buscat és que la marca identifiqui del tot La Rāpita, i per tant poder-hi imprimir el carācter de la seva gent és un element diferencial que la fa exclusiva i activa”. Per aixō, un cop definida la iconografia base, Roig Creatius anirā afegint a la seua proposta iconogrāfica les aportacions que vulgui fer la ciutadania. Per fer-ho, es distribuiran unes postals en diversos punts de la poblaciķ, en les que hi ha dibuixada la icona base, el semicercle blau que representa la badia, per tal que els participants la puguin completar amb els seus dibuixos per ilˇlustrar els diferents āmbits de la poblaciķ (cultura, economia, medi ambient, comerį, educaciķ, turisme...) “El que aconseguim d'esta manera és disposar d'una eina oberta, que no es limita a un únic disseny, fins i tot per representar una mateixa ārea, i sobretot, incorporar-hi el carācter de la gent fent que la societat formi part de la marca que identifica el poble”.

La marca principal, a més de les submarques per als diferents sectors, estarā formada pel semicercle, damunt del qual hi ha la R de La Rāpita amb l'accent a sobre.

L'alcalde Josep Caparrķs ha agraīt l'equip de Roig Creatius que hagi escollit la icona de la badia per representar La Rāpita i ha destacat la capacitat de definir una marca que assoleix un doble objectiu: “Un era crear un vincle entre la instituciķ, l'Ajuntament, i la ciutadania, i la proposta que ens han presentat aconsegueix crear una identitat prōpia que representi el consistori i la gent i el segon és que ens permet, com ha de fer una marca corporativa, diferenciar-nos de la resta amb una imatge potent que ha de projectar el potencial de La Rāpita creant vincles interns i també de cara a l'exterior”, ha afirmat Caparrķs.

Per la seva banda, la regidora de Mitjans de Comunicaciķ ha apuntat que “a partir d'ara disposem d'una imatge que unifica les diferents marques que utilitzāvem fins ara i disposem d'un perfil propi i modern per divulgar i comunicar totes les accions i activitats que es duguin a terme”.

En pocs dies, un cop es completi el procés de presentaciķ, La Rāpita comenįarā a comunicar amb esta nova marca ciutat, per bé que el procés creatiu seguirā obert.


La Rāpita presenta la nova marca que identificarā el municipi a partir d’ara | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l’Ebre... L’alcalde de la Rāpita  i la regidora de Mitjans de Comunicaciķ i el responsable de l’agčncia Roig Creatius durant la presentaciķ

Comentaris