Sant Jaume d´Enveja, harmonia natural

CAT | ES

SELECT top 1 * FROM g_banners WHERE actiu='s' AND seccio=2 AND (activacio<=#11/30/2021#) AND (caducitat>=#11/30/2021# OR caducitat IS NULL) ORDER BY Rnd(- id * 1000 * Timer())

El gremi de la restauració de Tortosa se suma a les accions del cicle Cada Mes Un Mos per potenciar el producte local

Diversos establiments ofereixen plats elaborats amb els ingredients que cada mes formen part del cicle promogut dins de la Capital de la Cultura Catalana

Etiquetes   turisme, turisme gastronomic, tortosa, baix ebre, terres ebre

Publicat el19/5/2021

El gremi de la restauració de Tortosa se suma a les accions del cicle Cada Mes Un Mos per potenciar el producte local | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l’Ebre... La presentació ha tingut lloc este dimecres al Mercat de Tortosa


La federació comercial, de serveis i hostaleria Tortosa Més se suma a les activitats del cicle Cada Mes Un Mos, impulsat per l’Ajuntament de Tortosa en el marc de la Capital de la Cultura Catalana 2021. L’agrupació durà a terme diverses propostes que volen complementar el producte que cada mes ocuparà l’atenció al llarg de tot l’any.

La presentació d’estes accions ha tingut lloc este dimecres al Mercat de Tortosa, lloc de referència del producte de proximitat. El tinent d’alcalde i regidor de Cultura, Enric Roig, ha recordat que l’objectiu del cicle Cada Mes Un Mos és, precisament, el de "posar en valor el producte gastronòmic i la cuina que tenim a la nostra ciutat. La gastronomia local és un dels fets quotidians que donen valor a la nostra cultura, i per això configura un dels eixos de la nostra Capital de la Cultura Catalana", ha explicat.

La iniciativa de Tortosa Més suposarà l’organització d’actes de dinamització al voltant de cada producte. Per això, dissabte oferiran un tast i repetiran el concurs que ja van dur a terme el cap de setmana passat al Mercat amb el xocolate com a protagonista, amb el repte d’encertar de quin gust es tracta només pel sabor. Entre els participants, la federació ha previst uns obsequis com ara visites guiades a la fàbrica que Xocolates CREO té a Ferreries o bosses de mà per a la compra fetes amb materials ecològics. Unes bosses que incorporen el lema ’Jo faig gasto al barri’, per impulsar la compra de productes de proximitat, segons ha detallat el vicepresident de Tortosa Més, Joan Iniesta.

A més, diversos restaurants que formen part de l’associació Platigot també ofereixen, dins dels seus menús, plats cuinats amb els productes gastronòmics de cada mes. El mes anterior l’abadejo va ser protagonista a la taula, i des de fa unes setmanes ho és el xocolate. Les activitats programades per la federació comercial així com els restaurants que s’inclouen a les jornades es poden consultar al lloc web www.tortosames.com.

El tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica i Turisme, Sisco Pepió, ha fet una crida a la ciutadania perquè puguen degustar els plats elaborats pel gremi de la restauració de Tortosa: "sortim d’una situació complexa, provocada per l’aturada que han hagut de viure els restaurants. Ara és el moment que tothom puguem donar suport a la restauració i al comerç, passejant pels carrers, comprant als establiments i assaborint els plats que elaboren els restaurants", ha insistit.

Cada Mes Un Mos va començar al febrer amb l’oli d’oliva com a protagonista, coindicint amb la Fira de l’Oli de les Terres de l’Ebre de Jesús. Al març, el producte va ser l’abadejo amb motiu de la Setmana Santa, i al mes següent va prendre el relleu el xocolate CREO. El cicle continuarà amb una de les postres més representatives d’esta època de celebracions familiars: la sopa de la reina. Posteriorment també se centrarà l’atenció en els productes de l’horta; la cuina del Renaixement; els dolços, pastissets i garrofetes del papa; el panoli, el vi dolç i la mistela; les clementines; el rovelló; i la baldana i el mondongo, que clouran el cicle al desembre.


Per: Redacció

Foto: Cedida