logiccrono.com, cronometratges esportius

CAT | ES


Neix ’Camins de l’Ebre’, un projecte de cicloturisme amb 1.600 km per connectar les Terres de l’Ebre, el Matarranya i la Tinença de Benifassà

Neix ’Camins de l’Ebre’, una proposta de cicloturisme que connecta les Terres de l’Ebre, el Matarranya i la Tinença de Benifassà. El projecte inclou dues rutes de 800 km (carretera i gravel/BTT) i sectors d’un dia per descobrir el territori de manera sostenible durant tot l’any.

Etiquetes   cicloturisme, delta ebre, els ports, tinenca benifassa, parc natural delta ebre, parc natural ports, parc natural tinença benifassa

Publicat el21/7/2026

Neix ’Camins de l’Ebre’, un projecte de cicloturisme amb 1.600 km per connectar les Terres de l’Ebre, el Matarranya i la Tinença de Benifassà | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...Neix «Camins de l’Ebre», un projecte de cicloturisme amb 1.600 km per connectar les Terres de l’Ebre, el Matarranya i la Tinença de Benifassà


El sud de Catalunya i les seves zones frontereres estrenen una nova proposta turística de primer nivell dissenyada sobre dues rodes. Sota el nom de Camins de l’Ebre, aquest projecte de cicloturisme neix oficialment després de més d’un any de feina de camp per oferir als usuaris una xarxa de recorreguts que connecten de forma pausada i sostenible tres àrees d’enorme valor natural i patrimonial: les Terres de l’Ebre, el Matarranya i la Tinença de Benifassà.

L’oferta principal s’articula entorn de dues grans travesses d’aproximadament 800 quilòmetres i 12.000 metres de desnivell positiu acumulat cadascuna:

  • Modalitat de carretera: Dissenyada per als aficionats a l’asfalt i al gran fons.
  • Modalitat de gravel i MTB: Pensada per a qui els agrada pedalar per camins i pistes rurals.

Ambdues opcions enllacen espais tan destacats com tres parcs naturals: Delta de l’Ebre, Els Ports i la Tinença de Benifassà, passant per les serres interiors, utilitzant el curs del riu Ebre com a gran eix vertebrador.

Itineraris per a tots els perfils i disponibles tot l’any

Més enllà de les grans rutes d’etapes de diversos dies, la iniciativa inclou la divisió per sectors, és a dir, itineraris independents de menor distància pensats per a completar-se en una sola jornada. Aquesta flexibilitat permet als ciclistes adaptar l’activitat al seu nivell i fer escapades puntuals al llarg de qualsevol època de l’any, aprofitant la climatologia benigna de la zona.

Neix ’Camins de l’Ebre’, un projecte de cicloturisme amb 1.600 km per connectar les Terres de l’Ebre, el Matarranya i la Tinença de Benifassà | EbreActiu.cat, revista digital d’oci actiu | Terres de l’Ebre ...«Camins de l’Ebre» uneix els parcs naturals del Delta de l’Ebre, Els Ports i la Tinença de Benifassà, en grans rutes de cicloturisme.


Segons destaquen els impulsors del projecte, la filosofia de Camins de l’Ebre busca transcendir el pur vessant esportiu: "Hem fet centenars de quilòmetres revisant cada tram sobre la bicicleta perquè cada recorregut expliqui una part de la nostra terra, convertint el paisatge, la cultura i la gastronomia en part del viatge".

Tota la informació dels itineraris i de la proposta ja està disponible a la seva pàgina web www.caminsdelebre.com.


Per: Redacció

Fotos: Cedides


100 impressions d'aquesta pàgina (des de 17/3/2025) 100

comparteix-ho