TransTerraAlta, una ruta sorprenent
Tuga Active Wear

La DO Terra Alta signa un conveni amb la Conselleria d'Empresa i Coneixement pel Concurs Internacional Grenaches du Monde

L’acord busca fer difusió de la imatge de Catalunya aprofitant el ressò d’aquest concurs internacional que any rere any aglutina més participants

Etiquetes   turisme, enoturisme, gandesa

Publicat el12/2/2018

La DO Terra Alta signa un conveni amb la Conselleria d’Empresa i Coneixement pel Concurs Internacional Grenaches du Monde | EbreActiu.cat, revista digital per a la gent activa | Terres de l Signatura del conveni aquest matí a Gandesa


La Denominació d'Origen Terra Alta ha signat aquest matí a Gandesa un conveni de col·laboració amb la Conselleria d'Empresa i Coneixement amb motiu de la celebració del concurs internacional Grenaches du Monde, que tindrà lloc el proper mes d'abril (de l'11 al 15) a la Terra Alta.

Durant la roda de premsa, que s'ha celebrat a la seu del Consell Regulador de la DO Terra Alta a Gandesa, Joan Arrufí, president del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Terra Alta, Joan Aregio, secretari d'Empresa i Competitivitat, i Carles Luz, president del Consell Comarcal de la Terra Alta, han explicat els detalls d'un conveni que busca fer difusió de la imatge de Catalunya aprofitant el ressò d'aquest concurs internacional que any rere any aglutina més participants.

Joan Aregio ha ressaltat que el sector “ha experimentat un creixement molt important, està molt ben posicionat en els principals mercats del món i ha fet esforços per a la seva modernització, essent capaç de vendre el vi d'una manera molt més àmplia que estrictament com un producte dins una ampolla: venent territori, costums i cultura”. En aquest sentit, el secretari d'Empresa i Competitivitat ha volgut remarcar “l'important paper que juga l'enoturisme, sobretot a les comarques d'interior, que està ajudant a dinamitzar el sector del vi i alhora a desestacionalitzar i descentralitzar l'oferta turística”.

La Conselleria d'Empresa i Coneixement ha donat suport al projecte des del moment en què la Terra Alta va ser escollida per ser la seu del concurs Grenaches du Monde 2018, un dels concursos internacionals amb més projecció en el món del vi. Prova d'això és la corba de creixement constant que ha experimentat tant pel que fa al nombre de mostres presentades al concurs arreu del món, com pel nombre de tastadors que volen formar part del jurat del concurs.

Per tot plegat -ha afegit Joan Aregio- l'aposta de la Generalitat per aquest sector és estratègica i, per això, el Departament d'Empresa ha cregut que valia la pena sumar-se a un esdeveniment d'aquestes característiques que, amb un programa d'activitats molt complert, contribuirà a promocionar el sector vitivinícola en general, i en particular el de la Terra Alta”. Així mateix, Aregio ha volgut fer “un agraïment al Consell Comarcal i al Consell Regulador per l'esforç de tirar endavant aquest esdeveniment”.

La designació de la Terra Alta com a seu de Grenaches du Monde 2018 suposa una oportunitat per destacar el valor enoturístic tant de la Terra Alta com de la resta de Catalunya. Els visitants que formaran part del jurat arribaran a Barcelona com a capital d'un país vitivinícola per viatjar després cap a la Terra Alta, seu oficial del concurs, recorrent i visitant part del paisatge i la història vinícola de Catalunya.

La celebració d'aquest concurs tindrà un impacte molt positiu per les empreses, especialment per les de la comarca de la Terra Alta. Sector serveis, empreses lligades al turisme i sobretot el sector vitivinícola de la comarca (sector que no deixa de créixer) tindran un important impacte econòmic, a més del ressò mediàtic.


Programa de promoció turística Enoturisme Catalunya

El programa de promoció Enoturisme Catalunya, engegat per la Generalitat fa poc més de quatre anys amb el suport dels diferents patronats de turisme i dels sectors implicats, dóna suport a la promoció i comercialització de l'oferta turística catalana vinculada al món del vi. L'objectiu principal d'aquest programa és posicionar Catalunya com a destinació enoturística de referència a escala mundial i convertir l'enoturisme en un pilar de la imatge turística de Catalunya.

Actualment, Catalunya compta amb més de 320 cellers que es poden visitar, cinc rutes enoturístiques, més de 40 agències de viatges especialitzades, més de 180 esdeveniments enogastronòmics i més de 30 centres i museus del vi.